Top zece a celor mai importante beneficii ale bananelor

top-zece-beneficii-importante-ale-bananelor-adnews-ro

Beneficiile bananelor pentru sănătate sunt incontestabile pentru că acest fruct tropical supranumit ”fructul fericirii” conține o substanță numită triptofan, care stimulează secreţia de serotonină – hormonul fericirii- și este bogat în nutrieți care pot fi de ajutor în cazul multor afecțiuni.

Am realizat un top zece al celor mai importante beneficii ale banalelor:

  1. Potasiul protejează inima şi oasele

Bananele sunt surse naturale excelente de potasiu, mineral esenţial în menţinerea unei bune funcţionări a inimii şi care ajută la reglarea tensiunii arteriale.

De asemenea, potasiul din banane este benefic şi pentru rinichi şi oase. Un bun aport de potasiu opreşte eliminarea calciului prin urină ce ar putea duce la apariţia pietrelor la rinichi şi reduce riscul de instalare a osteoporozei.

2.  Sunt o bună sursă de energie

Deşi există reclame frecvente care pun în prim-plan băuturile energizante pentru sportivi, batoanele energizante şi gelurile pe bază de electroliţi (extrem de nesănătoase deoarece conţin chimicale şi coloranţi), deseori vedem sportivi consumând banane înainte şi după ce fac sport, şi asta pentru că bananele sunt o bună sursă de energie, sunt bogate în calorii (o banană medie conţine în jur de 100 de calorii), ceea ce poate satisface cu uşurinţă pofta de dulce.

Aşadar, dacă aveţi de gând să înlocuiţi batoanele energizante sau alte gustări nesănătoase cu bananele, s-ar putea să aveţi probleme în pierderea kilogramelor.

3. Ajută digestia şi te fereşte de ulcer

Bananele sunt o sursă importantă de fibre dietetice de care majoritatea dintre noi duce lipsă. Fibrele ajută mâncarea pe care o consumi să se digere mai uşor. De asemenea, bananele conţin fructo-oligozaharide, care au acelaşi rol precum probioticele, şi anume acela de a hrăni bacteriile sănătoase din tractul digestiv, care permite o mai bună absorbţie a nutrienţilor.

În plus, dacă mănânci în mod regulat banane, acestea îţi pot proteja stomacul de ulcer şi alte afecţiuni ale stomacului, datorită compuşilor speciali din banane care ajută la crearea unei bariere protectoare împotriva acidului clorhidric, principalul vinovat în apariţia ulcerului stomacal.

4. Bananele reduc stresul

Bananele sunt o sursă bună de aminoacizi pe care corpul tău îi transformă în serotonină şi melatonină, hormoni ai relaxării şi ai bunei dispoziţii. De asemenea, bananele sunt bogate în vitamina B6 ( extrem de importantă în producerea hemoglobinei, care ajută la o mai bună oxigenare a sângelui şi la un flux sangvin sănătos), vitamina C, magneziu şi mangan.

5. Bune la mahmureală

Da, aşa este, bananele sunt foarte eficiente în dimineţile în care simţi că noaptea trecută ai depăşit limita de alcool. Câteva banane amestecate în blender cu gheaţă, câteva fructe de pădure şi lapte de cocos sau lapte organic de vacă sau capră şi iată o băutură foarte bună care te va scoate din ameţeală în cel mai scurt timp.

6. Bananele sunt un antiacid natural, ajutând la arsurile la stomac.

7. Datorită unei fibre solubile numită hidrocoloid, bananele pot înlocui cu succes laxativele şi ajută la normalizarea mişcarilor tractul digestiv.

8. Bananele pot creşte capacitatea de concentrare şi de atenţie datorită cantităţii mari de potasiu. De aceea este recomandat consumul de banane înainte de a studiu pentru examene.

9. Cojile de banane pot fi de asemenea de ajutor. Ele pot vindeca mâncărimea unei muşcături de ţânţar.  Dacă se freacă zona afectată cu partea interioară a cojii de banană se vor reduce atât inflamarea cât şi iritarea.

10. Bananele sunt bogate în antioxidanţi, furnizând radicali liberi şi protejând de bolile cronice

Banana este un super-aliment bogat în substanţe nutrive, dar şi cu multe propietăţi terapeutice şi ar trebui să ocupe un loc important în alimentaţia ta!

Sursa

DISTRIBUIȚI