Ce beneficii importante are mersul pe jos pentru organism

Beneficii mers pe jos

Mersul pe jos este un exercițiu ușor cu un impact redus asupra corpului, care vă poate menține atât condiția fizică, dar și sănătatea și este accesibil tuturor. Este sigur, simplu și nu are nevoie de practică, iar beneficiile pentru sănătate sunt numeroase.

Plimbarea zilnică vă ajuta să vă îmbunătățiți starea de spirit, să vă stimulați endorfinele, să reduceți oboseala și să vă reduceți hormonii stresului.

Dintre beneficiile dovedite pentru sănătate ale mersului pe jos, putem enumera:

Reducerea stresului.

Doar 20 de minute de mers zilnic în aer liber îți vor scădea nivelul de cortizon hormonal și astfel te vei simți mai puțin stresat

Mersul pe jos are un impact mai redus pe articulații (în special la genunchi) decât alergarea sau mersul pe bicicletă.

Doar o oră pe săptămână poate ajuta la reducerea probabilității de a întâmpina probleme la genunchi

Previne apariția diabetului de tip 2

Specialiștii au demonstrat că o persoană care merge pe jos timp de 150 minute pe săptămână, pierde aproximativ 7% din greutatea corpului și poate reduce cu până la 58% riscul declanșării diabetului zaharat.

Mersul întărește inima

S-a constatat ca rata mortalității în rândul bărbaților pensionari care au mers mai puțin de 1.5 km pe zi a fost de două ori mai ridicată decât a celor care merg pe jos minim 3 km pe zi.

Femeile care au mers pe jos timp de trei ore sau mai mult pe săptămână, au avut un risc mai redus de apariție a atacului de cord sau a altor evenimente coronariene, cu până la 35% comparativ cu femeile care nu au mers pe jos.

Mersul pe jos este bun pentru sănătatea creierului

Cei care au mers minim 1.5 ore pe săptămână funcția cognitivă s-a îmbunătățit și declinul cognitiv a fost mai mic decât la cele care au mers mai puțin de 40 de minute pe săptămână.

Plimbările sunt asociate cu mai puține răceli severe

Un studiu din mai 2017 a constatat că cei care erau mai puțin activi au raportat mai multe zile de concediu de odihnă. În plus, Harvard Medical School afirmă că cei care sunt mai activi sunt bolnavi pentru o perioadă mai scurtă de timp și cu simptome mai puțin severe.

Mersul pe jos îmbunătățește nivelul condiției fizice.

Este suficient ca o persoană să meargă pe jos doar 30 de minute, de trei ori pe săptămână, pentru a-și îmbunătăți sănătatea cardiovasculară.

Chiar și plimbările scurte sunt eficiente

Femeile sedentare care fac plimbări scurte pe jos (3-10 minute pe zi) au avut rezultate importante privind îmbunătățirea condiției lor fizice. Cantitatea de grăsime din organism s-a redus în cazul plimbărilor de 30 de minute pe zi.

Ajută la combaterea oboselii și la stimularea energiei.

Mișcarea de 10 minute la birou, la fiecare 60 de minute de stat pe scaun, vă poate menține energia pe tot parcursul zilei.

Mersul pe jos regulat poate ajuta la calmarea durerilor de spate din zona lombară

De asemenea acesta nu produce întinderi musculare dacă faceți asta mai multe minute pe zi

Mișcarea zilnică poate ajuta la îmbunătățirea nivelului de colesterol.

Oamenii care se plimbă în mod regulat au niveluri de colesterol mai reduse.

Mersul poate ajuta în gestionarea problemelor de greutate

Acesta poate arde între 85 și 135 de calorii pe kilometru, în funcție de greutatea individului. Alături de o dietă sănătoasă și un regim de exerciții fizice, acest lucru vă poate ajuta fie să vă mențineți greutatea, fie să slăbiți sănătos.

Și mai important, dacă ai probleme cu somnul, mersul pe jos te poate ajuta să dormi mai bine și calitatea somnului va fi îmbunătățită.

Pentru o viață sănătoasă propuneți să faci un pic de mișcare in fiecare zi, măcar 30 de minute. Încearcă să mergi pe jos cât mai mult posibil, sănătatea este foarte importantă pentru noi toți.

E mai bine să prevenim decât să reparăm.

Începeți să practicați mersul pe jos încet și ușor. Daca sunteți în formă fizică, știți ce aveți de făcut. Însă daca ati fost inactiv o perioada lunga de timp, este bine sa incepeti lent si sa cresteti ritmul doar cand va veti simti confortabil.

De exemplu, cate 10 minute pe zi, iar apoi puteti creste spre 15, timp de doua ori pe saptamana. In urmatoarele saptamani puteti extinde timpul alocat mersului pe jos pana la 30-60 minute, in majoritatea zilelor saptamanii.

Pentru o viață echilibrată puteți apela și la suplimente nutritive precum vitamine și minerale (vitamina D3, magneziu, zinc, potasiul etc.)

DISTRIBUIȚI