Beneficiile consumului de iaurt şi proprietăţile acestuia

beneficiile-consumului-de-iaurt-si-proprietatile-acestuia-adnews-ro

Iaurtul este un aliment complet care oferă proteine de calitate, calciu uşor asimilabil, potasiu (comparabil cu bananele), magneziu, vitamine din grupul B şi bacterii probiotice, glucide modificate pentru o asimilare mai uşoară şi o toleranţă mai bună, prin transformarea lactozei în acid lactic în procesul de fermentare, dar şi grăsimi care asigură saţietate şi gust bun. Bacteriile probiotice îţi normalizează flora intestinală. Ele au efecte de modulare a sistemului imun, reduc riscul de alergii şi cresc rezistenţa la diverşi germeni, şi sunt utile inclusiv la bolnavii cu HIV care au deficienţe clare ale imunităţii. Prin deconjugarea şi secreţia sărurilor biliare, iaurtul probiotic îţi scade colesterolul rău şi îl creşte pe cel bun.

Iaurtul îţi reduce nivelul de mutageni din tubul digestiv şi furnizează vitamine importante, printre care şi acidul folic.

Rezultat : deliciosul iaurt îţi reduce şi riscul de cancer pe colon. Iaurtul îţi scade şi tensiunea arterială, având rol benefic în prevenirea bolii de inimă.

Îţi voi prezenta pe scurt o serie de motive pentru a consuma iaurtul, bazate pe o analiză a celor mai recente studii din domeniu.

1.Iaurtul este bogat în proteine, avînd aproximativ 3 grame de proteine la 100g de iaurt. Iaurtul este bună sursă de calciu (are de cel puţin 2 ori mai mult calciu decât o cană cu lapte degresat). Iaurtul conţine potasiu la fel de mult ca şi bananele. Potasiul este o substanţă minerala vitală, care te ajută la normalizarea bătăilor ritmului inimii şi iţi menţine un nivel adecvat de apă în corp. Iaurtul este şi o sursă excelentă de vitamine din grupul B (B1,B2,B6), cu rol în funcţionarea creierului şi în metabolizarea glucidelor.

2. Culturile vii din iaurt sunt benefice pentru intestine

Iaurturile de acest fel pot ajuta la prevenirea sau ameliorarea unor afecţiuni gastrointestinale, cum ar fi:
– intoleranţa faţă de lactoză;
– constipaţie;
– diaree;
– cancer de colon;
– balonare;
– diverse infecţii intestinal;

3. Iaurtul îţi întăreşte sistemul imunitar. Te îmbolnăveşti mai rar dacă mănânci zilnic iaurt. Iaurtul cu bacterii active stimulează sistemul imunitar, fapt evidenţiat prin înregistrarea creşterii susţinute a anumitor citokine. Anumite boli autoimune pot fi prevenite prin consumul de iaurt. Există unele studii care arată că inclusiv diabetul de tip-1 ar putea beneficia prin consumul de iaurt. Şi boala inflamatorie intestinală beneficiază de pe urma consumului de iaurt. Aceste beneficii sunt vizibile şi la bolnavii cu imunitate alterată, precum cei cu HIV sau cei care urmează tratamente imunosupresive pentru cancer sau alte maladii.

4. Iaurtul are un rol benefic în prevenirea alergiilor. El scade nivelul de IgE (imunoglobulina E, un anticorp implicat în apariţia alergiilor) şi creşte nivelul de IL-10(izoleukina 10, o citokină cu efecte inflamatorii uşoare). Administrarea la copii cu alergii şi eczeme IgE mediate a dus la ameliorarea simptomelor.

5. Iaurtul combate osteoporoza. O femeie din două şi un bărbat din opt vor dezvolta cândva osteoporoză (pierderea rezistenţei substanţei osoase – oasele devin mult mai fragile şi se vor fractura la traumatisme minore). Cantitatea mare de calciu ajută la menţinerea rezistenţei sistemului osos. Totodată, calciul din iaurt este mai bine asimilabil decît cel din lapte.

6. Iaurtul reduce riscul de candidoză vaginală. Consumarea regulată a iaurturilor care conţin lactobacillus acidoplilus scade colonizarea vaginului cu ciuperci. Iaurtul a fost folosit şi local, pentru a trata aceste candidoze.

7. Iaurtul te ajută  dacă ai hipertensiune arterială. Fiecare pahar de iaurt îţi oferă cantităţi importante de calciu, potasiu şi magneziu – minerale necesare unui bun control al tensiunii arteriale. Studiile efectuate pe pacienţi cu hipertensiune au arătat că iaurtul duce la o diminuare semnificativă a tensiunii arteriale.

8. Iaurtul îţi reduce colesterolul rău şi creşte nivelul colesterolului bun. Există în medie o scădere a colesterolului rău cu 5% şi o scădere a colesterolului total cu 4%. Un studiu a dat o cifră semnificativ mai mare, arătînd o reducere de 8,4% a colesterolului rău la pacienţi obezi, dar aceştia avuseseră şi o oarecare reducere a greutăţii în cadrul studiului.

9. Iaurtul este îndestulător. 

SFAT : Alege iaurturi simple, fără zahăr.

Evită-le pe cele cu fructe din comerţ. Nu sunt iaurturi cu fructe, ci iaurturi cu gem. Dacă vrei iaurturi cu fructe, îţi poţi prepara în casă, din iaurt normal la care mai adaugi fructe proaspete sau fructe uscate. În acest caz ar fi bine să foloseşti un iaurt cu o cantitate mică de grăsimi (0,1%), deoarece combinaţia de zahăr (glucoză şi fructoză din fructe) şi grăsimi din iaurt va induce în corpul tău o stare favorabilă stocării grăsimilor. De altfel, un iaurt cu fructe este cel mai bun substitut al unei îngheţate. Eviţi în acest fel zahărul şi margarină ( grăsimile trans hidrogenate) care sunt prezente în toate îngheţatele de pe piaţă.

SFAT: Mănâncă iaurtul pe post de gustare

Bogat în calciu, iaurtul reprezintă o alegere ideala atunci când vrei să mănânci puţin şi să fii sătul pentru mult timp. Asortează acestuia o porţie de fructe confiate sau cereale, şi va fi nu doar gustos, ci şi foarte sănătos. Vei asigura organismului atât aportul de vitamina D, cât şi cel de fibre, atât de necesar.

DISTRIBUIȚI