Beneficiile aduse de migdale pentru sănătate şi frumuseţe

beneficiile-aduse-de-consumul-de-migdale-adnews-ro

Migdalele au început sa facă parte constant din coşul nostru de cumpărături. Însă, de data aceasta, vorbim despre migdalele neprăjite, migdale crude pentru că acestea au toate beneficiile.

Migdalele sunt nuci mici, tari, dulci şi cu foarte multe proprietăţi şi beneficii pentru sănătate şi frumuseţe. Şi, cum toate nucile ne sperie de teama kilogramelor în plus, îţi spun din start că aceste nuci minunate nu conţin carbohidraţi. Deci nu ne îngraşă, ci chiar ne ajută la slăbire. Însă, bineînţeles, cumpătarea trebuie să fie prezentă şi în ceea ce priveşte consumul de migdale.

Migdalul sau Amygdalus communis, Prunus amygdalus, Prunus communis, este un pom fructifer din familia Rosaceae, din care mai fac parte piersicul, cireșul, prunul și caisul. Este clasificat în două categorii: dulce (Prunus amygdalu var. dulcis) și amar (Prunus amygdalu var. amara). A fost cultivat, deja, în urmă cu 4.000 de ani și este considerat originar din vestul Asiei și din nordul Africii. În prezent, este cultivat în special în sudul Australiei și în California.

În țara noastră, este cultivat în zonele cu climă blândă, în Oltenia, Banat și Dobrogea.

Migdalul este un arbore stufos de înălțime medie, care înflorește în lunile martie și aprilie. Florile sunt colorate de la roz deschis până la alb. Migdalele sunt de culoare albă, acoperite de o membrană subțire, maronie, fiind îmbrăcate într-o coajă tare.

Migdalele dulci sunt cele comestibile. Migdalele amare sunt folosite pentru obținerea uleiului de migdale, care este utilizat ca agent aromatizant pentru alimente și lichioruri. Ele sunt, altfel, necomestibile, deoarece conțin substanțe toxice, cum ar fi acidul cianhidric. Compușii toxici sunt eliminați în procesul de obținere a uleiului de migdale.

Migdalele au în compoziția lor: vitamina A, grupul de vitamine B (B1, B2, B3, B6), vitamina C, vitamina E, calciu, fier, mangan, magneziu, fosfor, potasiu, zinc, acid folic, acid pantotenic, molibden, seleniu, glucide, apă, proteine, grăsimi mononesaturate.

Aceste fructe sunt utilizate în gastronomie (patiserie), dar și în industria cosmetică sau a parfumeriei. În scop fitoterapeutic, se utilizează frunzele și cojile de la semințe.

Beneficiile pentru sănătate ale migdalelor sunt extinse, roadele acestor arbori fiind utilizate frecvent ca o soluție sănătoasă pentru prevenirea constipației, a tulburărilor respiratorii, a tusei, a tulburărilor cardiace, a anemiei, a impotenței și a diabetului.

Pentru a ne bucura de proprietățile migdalelor, este recomandat să le consumăm în stare crudă și, de asemenea, să le hidratăm (cu cel puțin opt ore înainte de a le mânca să le punem în apă) pentru a ușura digestia.

Prezența potasiului în migdale face ca acestea să ajute la reglarea tensiunii arteriale, iar procentul mic de sodiu ajută la controlul tensiunii arteriale fluctuante.

Migdalele constituie un bun echilibrant nervos. Consumul zilnic a 7-10 migdale, pe stomacul gol, ajută la îmbunătățirea memoriei. Prin consumul acestora, se poate reduce chiar și riscul de a suferi de boala Alzheimer, datorită efectului pozitiv pe care îl au asupra activității neuronale, prin prezența a două substanțe nutritive vitale pentru creier, riboflavina și L-carnitina.

Prezența manganului, a cuprului și a riboflavinei conferă migdalelor un rol energetic, remineralizant, contribuind astfel și la reconstrucția masei musculare. Important pentru reconstrucția mușchilor este și magneziul din compoziția lor.

Migdalele conțin doi acizi grași foarte importanți, cel linoleic și cel linolenic, care ajută la reducerea inflamației din corp și a nivelului de colesterol „rău” (LDL-colesterol).

Datorită conținutului de acid folic, care ajută la reducerea incidenței malformațiilor congenitale la nou-născuți, stimulează creșterea celulară sănătoasă și formarea de țesut, migdalele sunt recomandate femeilor gravide pentru a avea copii sănătoși.

Grăsimile din migdale pot ajuta la pierderea în greutate, iar fibrele reduc senzația de foame. Multe persoane evită consumul de migdale de teama creșterii în greutate. Studii recente prezintă temerile ca fiind nefondate și recomandă fructele ca o componentă importantă a unei diete pentru a preveni bolile cardiovasculare. Potrivit cercetărilor, persoanele care consumă în mod regulat migdale (cel puțin de două ori pe săptămână) au șanse mult mai mari să-și păstreze greutatea ideală, decât cele care le consumă foarte rar sau niciodată.

Bogate în vitamina E, ele contribuie la îmbunătățirea aspectului pielii, a părului și a unghiilor, iar, prin cantitatea mare de calciu, la întărirea oaselor. Cercetările au arătat că persoanele care ingerează un nivel ridicat de vitamina E sunt de 30-40% mai puțin vulnerabile în a contracta boli de inimă.

Conținutul de fibre face ca migdale să îmbunătățească circulația produselor alimentare prin colon, prevenind constipația. Este important, de asemenea, să se bea și o cantitate semnificativă de apă.

Migdalele au rol emolient, laxativ, hemostatic și antiseptic intestinal, eficient în tratarea ulcerului și a gastritei hiperacide, iar proteinele neutralizează parțial sucul gastric, în inflamații și spasme ale stomacului și intestinelor, precum și în cazuri de fermentații și putrefacții intestinale.

Consumând zece migdale pe zi, avem echivalentul unei farfurii de spanac, deoarece migdalele sunt o sursă importantă de fier, care ajută la producția și la creșterea numărului de celule roșii din sânge.

Frunzele de migdal sunt utilizate în scopuri medicinale. Ceaiul din frunze de migdale are proprietăți sedative, care ajută la relaxare și calmare.

Uleiul de migdale dulci este unul dintre cele mai populare uleiuri vegetale, emolient natural recomandat pentru orice tip de piele. În uz extern, poate fi un emolient în iritațiile la nivelul epidermei, dermatozelor, psoriazisului sau pielii uscate. Are un gust de o mare finețe, fiind bogat în vitamine și acizi grași. Datorită conținutului bogat în vitamine de grup B, este recomandat în stimularea funcțiilor intelectuale, în special a memoriei și a tulburărilor sistemului nervos. Are efecte ușor purgative. Masajele cu ulei de migdale sunt adesea recomandate pentru nou-născuți.

Acest ulei miraculos este perfect și pentru tratarea cearcănelor sau hidratarea buzelor.

Migdalele conțin, însă, și oxalați, iar persoanele care au probleme cu rinichii sau vezica biliara trebuie să evite consumul lor.

10 Beneficii pe care ţi le aduc migdalele:

1. Migdalele sunt bogate atât in vitamina E contribuind la îmbunătăţirea aspectului pielii, a părului şi a unghiilor, însă, conţin şi o cantitate mare de calciu pentru întărirea oaselor.
2. În ciuda faptului că sunt foarte mici, migdalele au un conţinut mare de fibre şi proteine. De exemplu, un sfert de cană de migdale conţine 7.62 grame proteine.
3. Consumând 10 migdale pe zi avem echivalentul unei farfurii de spanac, deoarece migdalele sunt o sursă importantă de fier, care ajută la producţia si creşterea numărului de celule roşii din sânge.
4. Datorită conţinutului optim de calorii, pot fi consumate între mese, în special de către persoanele care urmează un regim alimentar.
5. Consumul regulat de migdale ajută la prevenirea anemiei.
6. În coaja migdalelor s-au identificat 20 de flavonoide cu puternic efect antioxidant.
7. Consumul zilnic a 7-10 migdale ajută la îmbunătăţirea memoriei. Amintiţi-vă însă că ar trebui să fie consumate pe stomacul gol.
8. Frunzele de migdal sunt utilizate în scopuri medicinale. Ceaiul din frunze de migdale are proprietăţi sedative, care ajută la relaxare şi calmare.
9. Migalele sunt extrem de versatile, deoarece le putem consuma atât în feluri sărate de mâncare, cât şi în dulciuri.
10. Uleiul de migdale este utilizat la întreţinerea părului şi a pielii, deoarece hrăneşte rădăcina de par şi atât parul, cat si pielea îşi recapăta strălucirea. Îl putem folosi, de asemenea, pentru îndepărtarea pielii uscate de pe mâini şi picioare.

Sursa: CSID, Agerpres

DISTRIBUIȚI